lauantai 29. tammikuuta 2011

Hyvä käännös on parempi kuin pyy pivossa!

Asennus

  • Lataa Kerkythea asentaja täällä .
  • Lataa SketchUp viejä plugin ja SketchUp kevyitä komponentteja täällä .
  • Valinnainen: Lataa Kerkythea näyte-malleja (puut yms.)täältä .
  • Asenna Kerkythea.
  • Sulje SketchUp. Asenna sitten SketchUp viejä laittamalla tiedostot SketchUpin plugin kansio (yleensä C: \ Program Files \ Google \ Google SketchUp 7 \ Plugins). Tärkeää: Varmista, että olet asentanut plugin tiedostot niin, että tärkeimmät Ruby tiedosto (su2kt. RB) on SketchUpin tärkein plugin kansio eikä alihakemistossa.
  • Asenna valo komponentit SketchUp on osa kansio (yleensä C: \ Program Files \ Google \ Google SketchUp 7 \ osat)
  • Valinnainen: Aloita Kerkythea ja Tiedosto-valikon, valitse "Asenna Library ..." asentaa materiaalia kirjastoissa.
Käytä

  • SketchUp viejä lataus sisältää mallitiedosto, joka on hyvin kuvaava.Se opastaa kohtauksen setup, valo luominen, muuttaminen, animaatio asennus-, vienti-ja renderointi. Mene sen läpi ja pääset vauhtiin hyvin nopeasti. Lisää oppitunnit ovat saatavilla täällä ja heidän wiki . Hyvin yksinkertainen työnkulku menee näin:
  • Luo SketchUp malli. Käytä materiaaleja ja sijainti kuvioita.Tekstuurit viedään ja voit tarkentaa näitä materiaaleja Kerkythea materiaali toimittaja.
  • Kytke varjoja jos haluat ja / tai lisätä Kerkythea kevyitä komponentteja.
  • Luo animaatio (entinen TourGuiden) tabs / näkemyksiä. Viennin, ne voidaan luoda kameroita.
  • Siirry plugins valikosta ja vienti kohtaus. Tämä luo XML-tiedosto ja sub-kansion kaikki tekstuurit. Viejä antaa sinulle vaihtoehtoja viedä valitun objektin vain, vienti valoja tai vienti savi tehdä (ei kuvioita). Valitse kuten haluat.
  • Voit sitten avata suoraan mallin Kerkythea klikkaamalla OK vielä kerran. Jos tämä ei toimi, palata plugin installer asiakirjat. Joka tapauksessa voit avata Kerkythea ja lataa tiedoston.
  • Valitse tehdä valmiiksi ja katsella magic tapahtua. Aloita nopeasti "Photon Kartta - Quick" esikatselu ja etene ylöspäin. Aloittaa myös pienempiä (800 × 600 tai vähemmän). Jos sinulla on useita suorittimia laitteen, varmista, että käytät niitä kaikkia, koska tämä nopeuttaa tekee.

Nämä ovat muutamia tekevät tyypit, jotka voidaan tehdä tämän ohjelmiston:


Global Valaistus:
Käytin aika "mitäänsanomaton" materiaalit tästä nopeuttaa tekee aika. Voit asettaa heijastuvuutta tai kolahtaa Kerkythea materiaali toimittaja.

Kuva perustuva valaistus (HDRI):
Lataa pyöreä HDR kuvan taivas kuva Kerkythea ja saat erittäin realistisen valaistuksen.

Saat paljon vaikuttava rappaukset, tarkistaa heidän galleria .


Vinkit

  • On kaksi asiaa, joilla viejän (SU2KT) että teidän pitäisi olla tietoinen (toi minulle huomiota "notareal"):
  • SU2KT asettaa auringon teho aina 3,0. Kun olet avannut vienyt kohtaus mene Asetukset> Sun ja taivas> Säädä Sun> Säädä Sky (käyttää fyysistä taivaalle optimaalinen valaistus)
  • SU2KT käyttää ns 0,85 sääntö diffuusi väri, koska ennen KT2007 tämä oli tarpeen. Nyt voit käyttää mitä tahansa haluamasi värin, puhtaan valkoinen samoin, ei ole mitään ongelmaa KT tässä (katso automaattisen energiansäästöä Patrick's Material Editor opas ).
  • "Varo takaisin!" - Kaikki kasvot SketchUp on etu-ja takapuolella.Muista puhdistaa nämä ylös (kytkin kaikki näkyvä osapuolten etu) SketchUpissa ennen vientiä.
  • SketchUp esineet ovat yleensä hyvin alhainen polygonimäärästä, joka voi johtaa aloilla etsiskellä vähän "hermostunut". Voit korjata tämän, korostaa esineen Kerkhythea, napsauta hiiren materiaali / kohde luettelosta, kohdasta "mallintaminen" klikkaa "Hitsin Vertices" ja anna sen jakaa verkon ("Loop osa") sinulle.
  • Esineet viedään SketchUp "materiaali". Eli erillisiä objekteja SketchUp määrittämällä eri materiaaleista heille. Näitä voi yksinkertaisesti olla eri värisiä, tietenkin.
  • Kuten kaikki renderer, useita heijastavia ja taittovirheen materiaalien (lasi, metalli jne.) lisäävät merkittävästi renderointi aikaa. Joskus voi riittää käyttää vain yhtä SketchUp on "aallotettu metalli" kuvioita ja melko jälkikäsittele kuvan Photoshopissa.Myös syväterävyys kasvaa tekee aika merkittävästi. Jos haluat olla hämärtynyt taustat, tee syvyys karttaa Kerkythea (yksi viimeisistä asetukset) ja lisätään DOF Photoshop.
  • Pidä valoa säteilevät kappaleet yksinkertainen (eli käyttää suorakulmioita vain). Suurempi polygonimäärästä monimutkaisempia objekteja hidastuu mitään tehdä.
  • Yksi hyvä vinkki Kerkythea materiaaleja, löysin foorumeilla: Voit luoda hyvännäköinen materiaali, sovellettava jotain perusmuoveja (haluttuun heijastavuus) ja sitten hakea oman tekstuuria diffuusi kanava.
Linkit:
Kerkythea - Website
Kerkythea - Downloads
Kerkythea - Materiaalit lataukset
Kerkythea - Forum
Youtube ryhmä
Flickr kuvia